Ile kosztują lakiery samochodowe? Sprawdzamy koszt najpopularniejszych produktów

photo 1622319102641 a2cd35c1f56ccropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwxNXx8ZGV0YWlsaW5nfGVufDF8MHx8fDE2MzM0MTgzODAixlibrb 1.2.1q80w1080

Lakierowanie samochodu to czasochłonny i pracochłonny proces. Nic więc dziwnego, że warsztaty samochodowe wykonują ten zabieg za tak wysokie ceny. To zadanie, które wymaga umiejętności, dokładności i zastosowania właściwych lakierów samochodowych. Akcesoria do malowania dostępne są po zróżnicowanych cenach, dziś przyjrzymy się ile dokładnie trzeba zapłacić za lakiery…

Koszty zakupu zależą od typu produktu

Dystrybutor lakierów samochodowych ma do zaoferowania wiele produktów, które mogą posłużyć do utworzenia idealnej warstwy. Jednymi z najprostszych i zarazem najtańszych są tzw. lakiery niemetaliczne, czyli tzw. mono kolory. Dawniej były to produkty powszechnie stosowane, dziś utraciły na swojej popularności i najczęściej występując w wersjach podstawowych.

Oprócz nich, w sklepach możemy znaleźć między innymi:

  • matowe lakiery samochodowe – nadają pojazdowi unikalnego wyglądu, lecz są mało odporne na utlenianie i uszkodzenia mechaniczne,
  • metaliczne – najpopularniejsze, mają idealny połysk i dość dobrą twardość,
  • perłowe – o unikalnym połysku i nieco gorszych parametrach wytrzymałościowych od produktów metalicznych,
  • specjalne – produkty typu kameleon, neon czy lakier z efektem rdzy.

Ile trzeba zapłacić za kolor?

Hurtownia lakiernicza oferuje różne stawki za lakiery samochodowe. Najprostsze mono kolory można kupić już po cenie kilkunastu złotych,  z kolei metaliczne produkty wiążą się z wydatkiem nawet kilkudziesięciu złotych. Wiele zależy od marki i parametrów przygotowanej mieszanki – im lepsza wytrzymałość i wrażenia estetyczne, tym droższy lakier.

Warto podkreślić, że koszty mogą ulec zwiększeniu również przez konieczność dopasowania produktów dodatkowych. Każda powłoka lakiernicza może składać się z kilku warstw: podkładu, powłoki bazowej i lakieru bezbarwnego. Wszystkie te czynniki mogą przyczyniać się do zwiększenia faktycznego kosztu procesu.

Czy zawsze potrzebne będzie lakierowanie?

Nie w każdym przypadku proces ponownego malowania będzie konieczny. Hurtownia lakierów samochodowych udostępnia również akcesoria polerskie, które mogą znacznie ułatwić zadanie. Jeśli stwierdzimy, że ubytki w strukturze lakieru dotyczą jedynie najbardziej zewnętrznej warstwy, można ją spolerować do momentu, aż przestaną one być widoczne.

Taki zabieg musi być jednak przeprowadzony przez doświadczoną osobę. Niewprawiony pracownik może pogorszyć jakość lakieru zostawiając charakterystyczne koliste refleksy po systemie polerskim. Trzeba też precyzyjnie dobrać pasty – starsze lakiery wymagać będą gruntownego czyszczenia produktami o różnej gradacji. Nowsze powłoki mogą wymagać delikatniejszego traktowania…

Może spodobać Ci się również:

photo 1532187863486 abf9dbad1b69cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwxfHxtYXRyaXglMjBsYWJ8ZW58MXwwfHx8MTY0NjIxMzk0MAixlibrb 1.2.1q80w1080

Leczenie komórkami macierzystymi – co to jest? Jak można wykorzystać je do regeneracji stawów?

1 lutego 2022

Nie zawsze dolegliwości ciała da się wyleczyć tabletkami. To najczęściej doraźne substancje, które eliminują ból i stany zapalne. Jednak zmiany zwyrodnieniowe mogą mieć charakter przewlekły i wymagają innego sposobu leczenia.…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady