Jakie błędy może zawierać wypowiedzenie umowy o pracę w Niemczech? Czy takie wypowiedzenie jest zgodne z przepisami?
Otrzymałeś wypowiedzenie umowy o pracę w Niemczech, jednak podejrzewasz, że może być ono niezgodne z przepisami prawa? Nie każde wypowiedzenie jest ważne. Co więcej, wiele z tych dokumentów wręczanych jest w sposób niewłaściwy. Dowiedz się, jakie błędy może zawierać wypowiedzenie umowy o pracę i czy obecność błędów może wpłynąć na ważność tego dokumentu?
Jakie błędy można znaleźć w niemieckim wypowiedzeniu umowy o pracę?
Wręczone przez pracodawcę wypowiedzenie w Niemczech, powinno być sporządzone bezbłędnie. Tak samo wygląda to w przypadku pracownika, który chciałby rozwiązać stosunek pracy i przygotowuje wypowiedzenie umowy o pracę.
Jednym z często spotykanych błędów, jakie znajdują się w wypowiedzeniach są braki, dotyczące danych zarówno firmy, jak i pracownika. Jakie błędy są jeszcze spotykane w wypowiedzeniach? Dosyć często zdarza się, iż w dokumencie tym został nieprawidłowo wyliczony okres wypowiedzenia. Pracodawca, wpisując skrócony okres wypowiedzenia, może skrócić okres wypłacania wynagrodzenia dla pracownika, co zazwyczaj bywa niekorzystne.
Forma wręczenia wypowiedzenia w Niemczech – kiedy jest prawidłowa, a kiedy nie?
Czy forma wręczenia dokumentu, jakim jest wypowiedzenie umowy o pracę w Niemczech, ma znaczenie? Oczywiście, że tak! Kwestię tę dokładnie regulują niemieckie przepisy.
Wypowiedzenie umowy o pracę musi być wręczone w formie pisemnej. Może zostać ono doręczone za pośrednictwem poczty bądź przekazane osobiście. Pozostałe metody wręczenia takiego dokumenty wpłyną na nieważność wypowiedzenia.
Wypowiedzenie nie może zostać przekazane za pośrednictwem e-mail, SMS, czy słownie. Stosowanie się do przepisów obowiązujących w Niemczech ma ogromne znaczenie.
Wypowiedzenie natychmiastowe – czy również może być nieważne?
Aby pracodawca mógł wręczyć wypowiedzenie natychmiastowe, konieczny jest poważny powód. Nie można wręczyć tego dokumentu, tylko dlatego, żeby ominąć okres wypowiedzenia.
Jeżeli takie wypowiedzenie zostanie wręczone bez podania powodu, wówczas można je zakwestionować. Pracownik, który otrzyma wypowiedzenie natychmiastowe, a nie istnieją ku temu żadne powodu, musi jak najszybciej podjąć stosowne kroki.
Ma to ogromne znaczenie, ponieważ może mieć to negatywny wpływ na znalezienie kolejnej pracy. Z tego też powodu dobrze jest skorzystać z oceny prawnej.
Pamiętaj, że po otrzymaniu wypowiedzenia obowiązuje czas 21 dni, aby podjąć prawne kroki. Po upływie tego okresu wypowiedzenie staje się ważne, bez względu na to, czy było ono słuszne.
Może spodobać Ci się również:
Jak często usuwać kamień nazębny? Dlaczego usuwanie kamienia nazębnego jest bardzo ważnym zabiegiem?
Usuwanie kamienia nazębnego to zabieg, którego nie należy omijać. Pozwala to na usunięcie nie tylko kamienia, ale też zgromadzonych pod nim bakterii. Jak często należy usuwać kamień i jakie jeszcze…
Czytaj więcej