Rekrutacja i wykorzystanie bazy CV – jak efektywnie znaleźć pracowników?

Posiadanie rozbudowanej bazy CV jest praktycznym rozwiązaniem, gdy firma często przeprowadza rekrutacje. Można wówczas pominąć etap publikowania kolejnego ogłoszenia o pracę i wybrać wśród już sprawdzonych kandydatów. Taka baza CV kandydatów, to niejednokrotnie najcenniejsze źródło informacji pod warunkiem, że jest stale aktualizowana i systematycznie porządkowana.

Dobrze prowadzona baza to skatalogowane w odpowiedni sposób kontakty. Każdy rekruter powinien posiadać własną bazę kontaktów i uzupełniać ją na bieżąco. Wówczas, w przypadku nagłej potrzeby, może po nią sięgnąć.

Jak rekruter może zbudować bazę kontaktów?

Organizacja pracy w zawodzie rekrutera jest kluczowa. Dotyczy to zarówno systematycznego działania w procesie rekrutacyjnym, jak również szybkiego i łatwego dostępu do danych potencjalnych kandydatów. Zbieranie kontaktów i posegregowanie ich w jednym miejscu daje doskonałą podstawę pod budowanie obszernej bazy CV.

Proces ten warto zacząć od skatalogowania w jednym miejscu wszystkich zebranych danych, a rekruterzy przechowują je w wielu miejscach. Kontakty z notatnika, zapisane na skrzynkach mailowych, czy w telefonie warto zebrać w jedno miejsce. Następnie przejrzeć i dokładnie usystematyzować, tak by w jednej chwili dotrzeć do kandydatów odpowiadających stworzonemu profilowi zawodowemu.

Jak wygląda profesjonalna baza CV?

Profesjonalna baza CV to właśnie uporządkowany system informacyjny przechowywany w jednym miejscu. W nim można znaleźć odpowiedniego pracownika przeszukując grupy zawodowe, wiekowe oraz o odpowiednim wykształceniu i doświadczeniu. Dzięki temu rozwiązaniu rekrutacja przebiega sprawnie, a lista kandydatów jest zawężona do najbardziej dopasowanych osób.

Kiedy rekruter tworzy profil zawodowy kandydata na dane stanowisko pracy, określa w nim wszystkie niezbędne czynniki. Posegregowane dane kandydatów ułatwiają pracę, a także niwelują potrzebę publikowania nieskończonej liczby ogłoszeń, za każdym razem, gdy rozpoczyna się proces rekrutacji. Istotne jest zatem zbudowanie dużej, ale dobrze skatalogowanej bazy wszystkich branych pod uwagę cech zawodowych i osobowościowych osób, które w przeszłości brały już udział w rekrutacji na podobne stanowisko.

Baza CV – gdzie pracodawca znajdzie odpowiedniego kandydata?

Kompletowanie bazy CV oraz jej systematyzowanie to żmudny i niełatwy proces. Z pomocą przychodzą portale internetowe, które już zawierają bazę CV oraz dokładne profile kandydatów. Wykorzystanie tego dobrodziejstwa jest nie tylko skuteczne, ale również zapewnia, że odpowiedniego kandydata wyłuskamy z obszernej i rozbudowanej bazy danych.

Może spodobać Ci się również:

Ile kosztuje regeneracja silnika? Sprawdź gdzie możesz przeprowadzić taki proces

1 stycznia 2022

Bez samochodu ciężko jest obecnie funkcjonować. To środek transportu, który towarzyszy nam niemal na każdym etapie życia. Niestety warto pamiętać, że jest to maszyna, zatem w pewnym momencie może odmówić…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady