Rekrutacja i wykorzystanie bazy CV – jak efektywnie znaleźć pracowników?

Posiadanie rozbudowanej bazy CV jest praktycznym rozwiązaniem, gdy firma często przeprowadza rekrutacje. Można wówczas pominąć etap publikowania kolejnego ogłoszenia o pracę i wybrać wśród już sprawdzonych kandydatów. Taka baza CV kandydatów, to niejednokrotnie najcenniejsze źródło informacji pod warunkiem, że jest stale aktualizowana i systematycznie porządkowana.

Dobrze prowadzona baza to skatalogowane w odpowiedni sposób kontakty. Każdy rekruter powinien posiadać własną bazę kontaktów i uzupełniać ją na bieżąco. Wówczas, w przypadku nagłej potrzeby, może po nią sięgnąć.

Jak rekruter może zbudować bazę kontaktów?

Organizacja pracy w zawodzie rekrutera jest kluczowa. Dotyczy to zarówno systematycznego działania w procesie rekrutacyjnym, jak również szybkiego i łatwego dostępu do danych potencjalnych kandydatów. Zbieranie kontaktów i posegregowanie ich w jednym miejscu daje doskonałą podstawę pod budowanie obszernej bazy CV.

Proces ten warto zacząć od skatalogowania w jednym miejscu wszystkich zebranych danych, a rekruterzy przechowują je w wielu miejscach. Kontakty z notatnika, zapisane na skrzynkach mailowych, czy w telefonie warto zebrać w jedno miejsce. Następnie przejrzeć i dokładnie usystematyzować, tak by w jednej chwili dotrzeć do kandydatów odpowiadających stworzonemu profilowi zawodowemu.

Jak wygląda profesjonalna baza CV?

Profesjonalna baza CV to właśnie uporządkowany system informacyjny przechowywany w jednym miejscu. W nim można znaleźć odpowiedniego pracownika przeszukując grupy zawodowe, wiekowe oraz o odpowiednim wykształceniu i doświadczeniu. Dzięki temu rozwiązaniu rekrutacja przebiega sprawnie, a lista kandydatów jest zawężona do najbardziej dopasowanych osób.

Kiedy rekruter tworzy profil zawodowy kandydata na dane stanowisko pracy, określa w nim wszystkie niezbędne czynniki. Posegregowane dane kandydatów ułatwiają pracę, a także niwelują potrzebę publikowania nieskończonej liczby ogłoszeń, za każdym razem, gdy rozpoczyna się proces rekrutacji. Istotne jest zatem zbudowanie dużej, ale dobrze skatalogowanej bazy wszystkich branych pod uwagę cech zawodowych i osobowościowych osób, które w przeszłości brały już udział w rekrutacji na podobne stanowisko.

Baza CV – gdzie pracodawca znajdzie odpowiedniego kandydata?

Kompletowanie bazy CV oraz jej systematyzowanie to żmudny i niełatwy proces. Z pomocą przychodzą portale internetowe, które już zawierają bazę CV oraz dokładne profile kandydatów. Wykorzystanie tego dobrodziejstwa jest nie tylko skuteczne, ale również zapewnia, że odpowiedniego kandydata wyłuskamy z obszernej i rozbudowanej bazy danych.

Może spodobać Ci się również:

photo 1606036525923 525fa3b35465cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwzfHxib290c3xlbnwxfDB8fHwxNjYwNzU4NDk0ixlibrb 1.2.1q80w1080

Jak rozciągnąć buty sportowe? Sprawdź najpopularniejsze sposoby

1 lipca 2022

Będąc w zakupowym szale często podejmujemy pochopne decyzje. Dopiero później okazuje się, że markowe buty sportowe, które wybraliśmy nie do końca pasują do kształtu naszych stóp. Jeśli są zbyt ciasne,…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady